Cuma, Mayıs 05, 2006

40. Gün !

bu gün Mouse'un ölümünün 40. günü oldu...

bu sistematik kırk tane yirmidört saat son sürat devrilirken onunla zaman zaman süre-giden sohbet log'larını baştan sona okudum.. o kadar çok yerde takılıp kaldım ki... sonra düşündüm taşındım bazı noktaları sizlerle paylaşmanın doğru olacağına kanaat getirdim..

tabi bu sırada Mouse'un ellerinin yetenek artısı olan işlerini de halen görmemiş duymamış olanlar olabilir diye hatırlatmayı borç bildim.

herşeyi geçtim ama onun şu linkten rahatlıkla indirilen 16 MB'lık 640x480 çözünürlüğündeki kısa animasyon divx'ini MUTLAKA indirip izleyin. en azından bunu yapabilirsiniz onun için.. gönül rahatlığıyla yazabilirim ki çok seveceksiniz... izleyin ve görün.

benim bu animasyonu ondan duyduğum günlerde;

/run
MOUSE : download bittimi hoca
Neo : aaaaaa doğru ya, anete daldım yine. evet bitmiş hemen izliyorum...
MOUSE : izle :D
Neo : abiiiiiiiiiiiiiiiiiii, şu an üzerimde eşorfmanlarım olduğu halde kalktım takım elbise giyip kravat takıp ceketimin önünü ilikledim ve seni takdir edip saygıyla selamlıyorum :) delisin ya.
MOUSE : ehhehe estafurullah abi, sağolasın, beğendin ha
Neo : bırak woo' yu bu matrix olmuş resmen ya :):)
MOUSE : eheheh geçişler John Woo, çekim tekniği Matrix :D ya şu slow motion fakat artistik silahlı çatışma sahnelerini çok seviyorum
/pause

Tughan bunun devamını çekmek istediğini söylerdi sürekli. ama fare'li animasyon projesi için ertelenmişti...

/run
MOUSE : bu AJ'in 2. filmini yapacağım hocam. Ama bu sefer baya uzun, 7-8 dk'lık ve çok daha yoğun olacak. :D Henüz senaryoyu yazıyorum. AJ çeteye sızacak, Undercover :D içerde bunun polis olduğunu anlayacaklar.
Neo : bekleriz valla. bu arada bunu oluşturman ne kadar bir zaman aldı ? kesin sonuç değil. sadece ortalama bir süreç ?
MOUSE : 4 ay sürdü abi
Neo : işin tuhaf yanı o be :) sen 4 ay terle. ben 4 dk da çekip 1 dk da izleyeyim
MOUSE : ehheehh walla. Lotr ye 6 yıl uğraştılar, 9 saat sürdü abi :D
Neo : dur bi daha izleyeceğim
MOUSE : www.tughan.com da yazdım yapım aşamasını. AJ II'ye senaryo konusunda
önerilerine açığım :D
Neo : valla cidden düşünebilirim birşeyler :) hehe. zamanla...
/pause

bunun "yarım-kalmışlık" hissi hep kalacak bir yerlerde..

/run
MOUSE : ama bu seferki 7-8dk olacak hocam. ayrıca diyalog olacak :)
Neo : diyalog demek.. iş değişti. ona uygun bir ses lazım abi
MOUSE : abi şu Hollywood film fragmanlarını seslendiren adama seslendirecem Trailerını :D 10 saniyesi 15$ mış :)
/pause

adamdaki planlar işte... üretici-yaşama sevinci..

/run
Neo : ok. süper...
MOUSE : AJ büyük bi binaya gircek Undercover olarak, Wolfram & Harth gibi eheh. uyuşturucu taşıycak vs... o sırada işte bi şekilde içerde bunun kimliğini anlayacaklar. sonrası action :D
Neo : tamam. saksıyı çalıştırırım. boş zamanlarımda düşünecek şeyler lazım zati bana :)
MOUSE : :D
Neo : bence göndermeli şeylerde yapalım. sayılar, yazılar vs. bi yerlere gönderme olsun. alıştık ya bu tür oyunlara :) o yüzden ben senin havaya uçan gazeteni durdurup okudum mesela. :) acep anlamı var mı diye.. kapı neden 667 diye de düşündüm hehe
MOUSE : 667 eheh dikkat ettin mi ya ona
Neo : şimdi 666 şeytandı di mi
MOUSE : evet 666 şeytanın numarası.
Neo : 667 şeytandan bir sonraki mi demek hehe
MOUSE : onlarda şeytanın komşusu :))
Neo : ehehe
/pause


bu böyle uzadı gitti.. senaryoyu oluşturmuştuk.. işte fareli animasyonun bitmesini bekliyorduk... şu an beklediğimiz gibi :(

onun dışında http://www.tughan.com/animations.htm adresinden diğer animasyonlarına ulaşabilirsiniz. sayfada örneğin çok komik animasyon örneği, trt için hazırlanıp yayınlanan bir de jenerik var. ayrıca gallery bölümünden de tüm 3d, 2d çizimleri, karakter tasarımlarını görebilirsiniz... en üzücüsü ise sürekli konuştuğu, üzerinde sabah akşam demeden çalıştığı ama onu sahipsiz bıraktığı "Mouse Binky" çalışmasının ise tüm sürecini son kaldığı yere kadar ilgili bölümden okuyabilirsiniz.

tüm bunlara ek olarak bizim bitmek bilmeyen "genç zombiler" filminin giriş jeneriğini tamamlamıştı Mouse. sonra bitiş jeneriğini yapacaktı. ve filmin efektlendirilmesinde ısrar etmişti. öldüğü hafta bile birbirimize sürekli ön-izlemelik dosyalar atıp duruyorduk. programlar üzerinde tartışıyorduk. işte "bunlar merkezli" bir ekran görüntüsü buldum geçen gün harddiskte.. buna resmen baka kaldım.. bu sahne bir daha gerçekleşmeyecek :(

son olarak MOUSE'un mart ayında !! bana söylediği imdb üzerinde şöyle bir listesi vardı...

/run
MOUSE : bak bu benim "İzlenecekler!" listem :) imdb'de tutuluyor, add my movies diyorum. incele:) sende yap register olup hehe:)
Neo : zaman ayırayim bir ara evet. şimdi senin listende gördüğüm kadarı ile izlenecekler var.. bi de izlediklerim mi var
MOUSE : yok o zor ya abi :) 2 aydır not defterine yazıyorum ya txt, onada usandım:) Anet'den pek ilgi görmedi:P
MOUSE : Bu ayki izlediklerim... - Two Brothers (Digiturk) - Chicken Little (Divx) - Serenity (Divx) - Cube Zero (Digiturk) - El Mariachi (Digiturk) - Wallace & Gromit (Divx) - A History of Violence (Divx) - Raising Helen (Digiturk)

/stop !

-system failure-

durucam burada
gidişini seyredicem
kıpırtısız... sakin gibi görünücem...
kavgasız olucak... fırtınasız olucak...
saçma-sapan olucak...
organlarım birbirine vurucak
arkandan sessiz bakacam
ben yine SALAĞI oynıyacam...

Hiç yorum yok: