Perşembe, Ağustos 11, 2005

Şimdiden söyleyeyim

capslock-thumb

internette büyük harf kullanımı benim için her zaman bir kıymık olmuştur. üzerinde zaman zaman düşündüğüm bir olgu haline gelmiştir. açıkcası ben karşıyım büyük harf kullanımına. daha doğrusu büyük harf ile yazanları ve o yazıları garipsemem ama kendi adıma büyük harf kullanmaktan hoşlanmam. bana pek samimi gelmiyor. sohbet etmek gibi sempatik bir durumu ortadan kaldırıyor sanki. biriyle yüzyüze konuşurken nasıl bir kolaylığa sahipsek internet üstünde de büyük harf kullanmak için kasmadığımızda daha rahat, daha samimi olacağımızı düşünüyorum. çünkü gerek "capslock" gerekse de "shift" tuşundan yardım alırken; sanki sohbete mekanik bir negatif elektrik katmış oluyoruz. o tuşlara basacağım diye hız kaybedip duraksıyoruz. işte bu yüzden ben bundan sonra çok istisnai durumlar hariç büyük harf kullanmayacağımı bildiririm. yani sonra darılmaca bozulmaca olmasın.
hatta olur ya aldığım bu kararı; bazen dalarak unuturum ve elim capslock tuşuna gider diye şöyle bir alarm sistemi kurayim diyorum.

capsled

:) ne dersiniz hoş olmaz mı?
böylece capslock üzerinde kuracağım bu üstünlüğü gün gelecek "shift" tuşu üzerinde de kurmaya başlayacağım. ve belli bir süre sonra capslock'suz ve shift'siz bir klavyesever olarak şu şekle bürüneceğim.

win_capslock

bilmiyorum belki garibinize gitmiştir bu ısrarcı tutum. hatta diyorsunuzdur "yahu ne gerek var, uzat elini, basacağın iki tane tuş" diye. o zaman Yılmaz Erdoğan'ı selamlarken diyeceğim tek şey şu olacaktır. "bende shift ve capslock kullanacak kadar "ben" kalmadı"..

1 yorum:

yaprakbiti dedi ki...

:))alarm kısmı hariç,aynı fikirdeym tamemen..hatta bi'de cep telefonu mesajları war büyük yazılmış. okumadan silesi gelir insanın (ya da sadece benm) farketmez:)